نحوه یادگیری زبان انگلیسی با پکیج‌های آموزش زبان و اپلیکیشن‌های آنلاین

زبان انگلیسی یکی از پرمخاطب ترین زبان ها در جهان است و یادگیری آن می تواند فرصت های زیادی را برای رشد شخصی و حرفه ای فراهم کند. با این حال، یادگیری یک زبان جدید نیز می تواند چالش‌برانگیز باشد، به خصوص اگر به زبان مادری یا کلاس های رسمی دسترسی نداشته باشید. خوشبختانه، تکنولوژی، با استفاده از پکیج‌های آموزش زبان و اپلیکیشن‌های آنلاین یادگیری زبان انگلیسی در خانه را آسان تر از همیشه کرده است. در این مقاله، نکات و منابعی را در مورد نحوه یادگیری زبان انگلیسی با این ابزارها و مزایایی که آنها می توانند به شما ارائه دهند به اشتراک خواهم گذاشت.


lang1


چرا زبان انگلیسی را با پکیج‌های آموزش زبان و اپلیکیشن‌های آنلاین یاد بگیریم؟


پکیج آموزش زبان و اپلیکیشن‌های آنلاین دو مورد از محبوب ترین و موثرترین روش ها برای یادگیری آنلاین انگلیسی هستند. این دو نسبت به روش های سنتی مزایای متعددی دارند، مانند:


پکیج آموزش زبان انعطاف پذیر و راحت است. شما می توانید با سرعت، برنامه و مکان اختصاصی خود، بدون نیاز به رفت و آمد یا پرداخت هزینه های تحصیلی گران، یاد بگیرید. همچنین می‌توانید موضوعات و مهارت‌هایی را انتخاب کنید که بیشتر به آن علاقه دارید و از مواردی که قبلاً می‌دانید یا نیاز ندارید صرفنظر کنید.


ویژگی دیگر دوره یا پکیج آموزش زبان اینست که تعاملی و جذاب هستند. می‌توانید ویدیوهای باکیفیتی را تماشا کنید که موقعیت‌ها و مکالمات واقعی را به زبان انگلیسی نشان می‌دهند و مهارت‌های گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن خود را با تمرین‌های تعاملی و دریافت بازخورد احتمالی تمرین کنید. همچنین درصورت وجود فوروم ها، می توانید از طریق انجمن های آنلاین، چت و تماس های ویدیویی با دیگر زبان آموزان و معلمان ارتباط برقرار کنید و از یک جامعه هم هدف حمایت و انگیزه بگیرید.


دوره ها و پکیج های آموزش زبان قابلیت سازگاری و شخصی سازی دارند. با استفاده از الگوریتم‌های هوشمندی که پیشرفت شما را دنبال می‌کنند و بهترین محتوا و فعالیت‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنند، می‌توانید تجربه یادگیری خود را با اهداف، سطح و اولویت‌های خود تنظیم کنید. همچنین می توانید سختی، سرعت و زیرنویس فیلم ها را بر اساس نیاز خود تنظیم کنید و موضوعاتی را که به نظرتان چالش برانگیز است یا می خواهید بر آنها مسلط شوید را مرور کنید.


 


چگونه زبان انگلیسی را با پکیج آموزش زبان یاد بگیریم؟


پکیج‌های آموزش زبان، دوره های آنلاینی هستند که از ویدئوها به عنوان منبع اصلی آموزش و یادگیری استفاده می کنند. آنها معمولاً شامل یک سری ویدیوهای کوتاه هستند که جنبه‌های مختلف زبان، مانند دستور زبان، واژگان، تلفظ، فرهنگ و غیره را پوشش می‌دهند و پس از آن آزمون‌ها، تکالیف یا پروژه‌هایی تشکیل می‌شوند که درک و کاربرد شما را از مفاهیم آزمایش می‌کنند. برخی از پکیج‌های آموزش زبان همچنین شامل مطالب تکمیلی مانند زیرنویس، یادداشت، واژه نامه یا برگه های تمرین هستند که می توانید برای مطالعه بیشتر دانلود یا چاپ کنید.


lang2


پکیج‌های آموزش زبان زیادی برای سطوح و اهداف مختلف یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد. برخی از محبوب ترین پلتفرم هایی که پکیج‌های آموزش زبان ارائه می دهند عبارتند از:


کورسرا


کورسرا (Coursera) یک پلت فرم یادگیری آنلاین است که دوره هایی را از دانشگاه ها و سازمان های برتر در سراسر جهان ارائه می دهد. شما می توانید پکیج‌های آموزش زبان زیادی را در مورد یادگیری زبان انگلیسی در Coursera بیابید، مانند English for Career Development، English for Business and Entrepreneurship، English for Journalism  و غیره. می توانید به صورت رایگان در این دوره ها ثبت نام کنید یا برای دریافت گواهی پس از اتمام هزینه ای پرداخت کنید. .


یودمی


یودمی (Udemy) یک بازار آنلاین است که دوره هایی را با موضوعات مختلف ارائه می دهد که توسط کارشناسان و مدرسان تدریس می شود. شما می توانید هزاران دوره ویدیویی در زمینه یادگیری زبان انگلیسی در  وبسایت یودمی پیدا کنید، مانند دوره کامل انگلیسی: یادگیری زبان انگلیسی، دستور زبان انگلیسی، و صحبت کردن و شنیدن خود را ارتقا دهید و غیره. شما می توانید این دوره ها را به صورت جداگانه خریداری کنید یا با یک طرح اشتراک به همه آنها دسترسی داشته باشید.


ای دی اکس


ای دی اکس (edX) یک پلتفرم یادگیری آنلاین است که دوره هایی را از دانشگاه ها و موسسات پیشرو در سراسر جهان ارائه می دهد. شما می توانید پکیج‌های آموزش زبان زیادی را در زمینه یادگیری زبان انگلیسی در edX بیابید، مانند گرامر انگلیسی، آمادگی آزمون آیلتس آکادمیک، مهارت های مکالمه زبان انگلیسی و غیره. می توانید به صورت رایگان در این دوره ها ثبت نام کنید یا برای دریافت گواهی تایید شده پس از اتمام، هزینه ای بپردازید. .


 


یادگیری موثر انگلیسی با پکیج‌های آموزش زبان


دوره ویدیویی را انتخاب کنید که با سطح، هدف و علاقه شما مطابقت داشته باشد. قبل از ثبت نام در یک دوره ویدیویی، مطمئن شوید که برای سطح فعلی مهارت انگلیسی شما، هدف خاص شما از یادگیری زبان انگلیسی (مانند اهداف تحصیلی، حرفه ای یا شخصی) و سبک و موضوع یادگیری مورد علاقه شما مناسب است.


فیلم ها را فعالانه و با دقت تماشا کنید. فیلم ها را فقط به صورت غیرفعال یا به صورت صدای پس زمینه تماشا نکنید. به محتوا، زمینه، گویندگان و زبان توجه کنید. در صورت نیاز، یادداشت برداری کنید، مکث کنید، به عقب برگردانید، یا دوباره پخش کنید. سعی کنید تلفظ، لحن و بیان گویندگان را تقلید کنید. کلمات و عبارات کلیدی را با صدای بلند یا در ذهن خود تکرار کنید.


تمرینات و تکالیف را با پشتکار انجام دهید. تمرینات و تکالیفی را که بعد از ویدیوها دنبال می‌شوند، نادیده نگیرید یا عجله نکنید. آنها طراحی شده اند تا یادگیری شما را تقویت کنند و به شما کمک کنند تا بر مهارت های خود تمرین کنید. آنها را با دقت و صادقانه انجام دهید و پاسخ ها یا بازخوردهای خود را بررسی کنید. اگر اشتباه می کنید، سعی کنید دلیل و نحوه اصلاح آنها را بفهمید. اگر سؤال یا تردیدی دارید، از مربیان یا سایر فراگیران کمک یا توضیح بخواهید.


مرتباً مرور و بازنگری کنید. فراموش نکنید آنچه را که از پکیج‌های آموزش زبان آموخته اید مرور و تجدید نظر کنید. مرور و بازنگری می تواند به شما در تقویت حافظه و بهبود حفظ اطلاعات کمک کند. می‌توانید با تماشای مجدد فیلم‌ها، انجام دوباره تمرین‌ها و تکالیف، ساختن فلش کارت، خلاصه کردن نکات اصلی، یا محک زدن خود با امتحانات کوچک یا آزمون‌های آزمایشی، مرور و اصلاح کنید.


lang3


چگونه انگلیسی را با اپلیکیشن های آنلاین یاد بگیریم؟


برنامه های کاربردی آنلاین اپلیکیشن های نرم افزاری هستند که روی رایانه، تلفن هوشمند، تبلت یا سایر دستگاه های شما اجرا می شوند و می توانند به شما در یادگیری زبان انگلیسی به روش های مختلف کمک کنند. آنها می توانند مبتنی بر وب یا قابل دانلود، رایگان یا پولی، مستقل یا ادغام شده با سایر سیستم عامل ها باشند. آنها می توانند ویژگی ها و عملکردهای مختلفی را ارائه دهند، مانند:


واژگان


این برنامه ها می توانند به شما در یادگیری لغات و عبارات جدید در زبان انگلیسی و همچنین معانی، تلفظ، املا، مترادف، متضاد، ترکیب و غیره کمک کنند. همچنین می توانند به شما کمک کنند تا با استفاده از فلش کارت ها، بازی ها، آزمون ها، آنها را مرور و حفظ کنید. چند نمونه از کاربردهای واژگان عبارتند از Memrise، Quizlet، Anki  و غیره.


گرامر


این برنامه ها می توانند به شما در یادگیری و تمرین قواعد و ساختارهای دستور انگلیسی مانند زمان ها، حروف ربط، حروف اضافه و غیره کمک کنند. همچنین می توانند به شما کمک کنند تا با استفاده از بازخورد، توضیحات، و راهنمایی ها اشتباهات گرامری خود را شناسایی و تصحیح کنید. برخی از نمونه‌های برنامه‌های گرامر عبارتند از Grammarly، Duolingo، Babbel .


گوش دادن


این اپلیکیشن ها می توانند با قرار دادن شما در معرض مطالب صوتی مختلف در لهجه ها، سرعت ها و زمینه های مختلف به شما در بهبود مهارت های گوش دادن به زبان انگلیسی کمک کنند. آنها همچنین می توانند به شما کمک کنند درک و گیرایی خود را با استفاده از سوالات، نوشته ها، زیرنویس ها و غیره آزمایش کنید. برخی از نمونه های اپلیکیشن لیسنینگ عبارتند از  BBC Learning English، VOA Learning English، TED Talks.


صحبت کردن به زبان انگلیسی


این برنامه ها می توانند با ارائه فرصت هایی برای تمرین تلفظ، تسلط، دقت و اعتماد به نفس به شما در بهبود مهارت های صحبت کردن در زبان انگلیسی کمک کنند. آنها همچنین می توانند به شما در دریافت بازخورد و ارزیابی از گویشوران بومی، معلمان یا هوش مصنوعی کمک کنند. چند نمونه از برنامه های Speaking عبارتند از Elsa، Cambly، Speakly.


خواندن زبان انگلیسی


این برنامه ها می توانند به شما در بهبود مهارت های خواندن در زبان انگلیسی با دسترسی شما به متون مختلف در ژانرها، سطوح و قالب های مختلف کمک کنند. آنها همچنین می توانند با استفاده از حاشیه نویسی، ارائه تعاریف، ترجمه و غیره به شما کمک کنند واژگان، گرامر و درک مطلب خود را تقویت کنید. برخی از نمونه های برنامه های خواندن عبارتند از LingQ، Readlang، Newsela.


نوشتن


این برنامه ها می توانند با راهنمایی شما در فرآیند برنامه ریزی، تهیه پیش نویس، ویرایش و انتشار متون، مهارت های نوشتاری خود را در زبان انگلیسی بهبود بخشید. آنها همچنین می توانند به شما کمک کنند تا با استفاده از بازخورد، پیشنهادات، اصلاحات و غیره املا، علائم نگارشی، سبک و انسجام خود را بررسی و بهبود دهید. برخی از نمونه های برنامه های نوشتن عبارتند از Hemingway، ProWritingAid، Medium.


برای یادگیری موثر انگلیسی با اپلیکیشن‌های آنلاین در اینجا چند نکته وجود دارد که باید دنبال کنید:


برنامه آنلاینی را انتخاب کنید که با سطح، هدف و علاقه شما مطابقت داشته باشد.


قبل از استفاده از یک برنامه آنلاین مطمئن شوید که برای سطح فعلی مهارت انگلیسی شما، مهارت خاص یا حوزه پیشرفت شما و حالت و فرمت یادگیری ترجیحی شما (مانند متن صوتی تصویری) مناسب است.

منبع خبر :