امروزه کاشت مو چگونه است؟

 


ریزش کمی مو در طول روز طبیعی است. اما هر بار که موهای خود را به درستی برس بزنید، موهای مرده می ریزند. اما اگر این ریزش باعث کاهش تراکم مو در سر و برجسته شدن پوست سر شود، زمان مناسبی برای کاشت مو به عنوان یک روش درمانی است و امکان داشتن موهای شاداب مجدد وجود دارد. در حال حاضر روش‌های مختلفی برای کاشت مو استفاده می‌شود، بنابراین قابلیت اطمینان کار انجام شده افزایش می‌یابد و افرادی که مشکل طاسی دارند می‌توانند در مدت زمان کوتاهی خداحافظی کنند. در کاشت موی طبیعی متخصص از بانک مو برای درمان استفاده می کند. به عبارت دیگر، فولیکول های مو از قسمت ضخیم تر سر انتخاب شده و به قسمت طاس منتقل می شوند.


کاشت مو


کاشت مو به روش میکروگرافت


در این روش از وسیله ای الکتریکی برای انتقال موها به قسمت طاس سر به صورت وارونه استفاده می شود. بنابراین یا سرعت کار افزایش یافته و یا فرآیند ساده شده است. همچنین هیچ مشکلی برای جراحی، بهبودی و غیره وجود نخواهد داشت. علاوه بر اجرای سیستم برداشت و کاشت میکروگرافت، در هنگام کاشت از دستگاه های اتوماتیک نیز استفاده می شود که از ویژگی جالب بریدن موهای بافت در سطح میکرو برخوردار است و تراکمی چندین برابر بیشتر از روش های دیگر را فراهم می کند. به دلیل استفاده از مواد مصنوعی کوچک، امکان کاشت چندین گرافت در هر سانتی متر مربع وجود دارد که نتیجه آن تراکم متفاوتی نسبت به روش های دیگر و افزایش تراکم موهای سر می باشد، به طوری که موهایی که می چرخند رشد می کنند. کاملا طبیعی .


کاشت مو FUT


به عنوان یک روش قدیمی کاشت مو می توان به روش FUT اشاره کرد. برای این منظور قسمتی از پوست سر در محل بانک مو بریده شده و به قسمت طاس پیوند زده می شود. بنابراین نیاز به جراحی و بیهوشی دارد و ممکن است بعد از جراحی با درد خفیفی همراه باشد.


پیوند مو به روش FIT


روش FIT می تواند مکمل روش قبلی باشد و به شما کمک کند تا نتیجه بهتر کاشت موی طبیعی را ببینید. در این روش برداشت بانک مو به صورت نواری انجام نخواهد شد و گرافت های مو به صورت تکی با استفاده از پانچ دستی برداشت می شوند و دیگر نیازی به جداسازی گرافت ها نیست.


کاشت موی ترکیبی (FIT + FUT)


گاهی اوقات متخصص استفاده از روش های FUT و FIT را با هم برای کاشت مو انتخاب می کند. در این روش کاشت به روش FUT انجام می شود اما برای افزایش حجم مو به سراغ روش FIT می روند.


کاشت موی ترکیبی


مراحل ظریف کاشت موی طبیعی


اگر قصد انجام کاشت موی طبیعی را دارید، باید بدانید که کاشت مو چگونه انجام می شود:


مرحله اول: وضعیت بیمار را بررسی کنید


در اولین قدم، متخصص باید وضعیت مو و سلامت شما را بررسی کند تا مطمئن شود که آیا کاندید مناسبی برای کاشت مو هستید یا خیر.


سن فرد بسیار مهم است زیرا سن میزان موفقیت درمان را تعیین می کند. معمولاً از 25 سالگی زمان مناسبی برای این روش است.


اگر ریزش مو به دلیل شرایط پزشکی، آلوپسی یا بیماری های جدی باشد، محدودیت های زیادی برای کاشت مو ایجاد می کند.


البته وزن طاسی بسیار مهم است زیرا روی بانک مو تاثیر می گذارد. در واقع باید یک بانک موی قوی و مناسب داشته باشید.


روند ریزش مو نیز باید در نظر گرفته شود.


مرحله دوم: برداشت مو


در مرحله دوم کاشت مو باید پیوند را انتخاب کنیم. اگر یک ذره بین بردارید و با دقت به موها نگاه کنید، خواهید دید که موها می توانند یک، دو، سه یا چهار باشند. به دسته ای از یک یا چهار تار مو، پیوند می گویند. بنابراین، هر کانکتور بسته به تعداد موها از یک تا چهار لامپ دارد. امروزه متخصصان با استفاده از یکی از روش های کاشت مو، گرافت های مناسب را از بانک مو برداشته و به نواحی طاس منتقل می کنند. گزینه های کاشت موی طبیعی نیز برای هر فرد متفاوت است و بسته به الگوی ریزش مو، شدت، احتباس مو و غیره متفاوت است.


مرحله سوم: کاشت مو و پانسمان


پس از کاشت فولیکول مو به قسمت طاس سر، برای جلوگیری از بیماری های قارچی و عفونت ها باید یک روز بانداژ استفاده شود.


آزمایشات لازم قبل از کاشت مو


همانطور که در بالا ذکر شد، قبل از کاشت مو لازم است ویژگی های خاصی در خون فرد بررسی شود تا متقاضیان در حین یا بعد از کاشت دچار مشکل نشوند. کم خونی، زمان لخته شدن خون، وجود یا عدم وجود عفونت فعال در بدن و غیره. این یکی از این عوامل مهم است.


هزینه کاشت موی طبیعی


عواملی که هزینه کاشت مو را تعیین می کنند عبارتند از:


سطح ولتاژ


نحوه انتخاب کاشت مو


سلامت و استحکام مو


عوارض جدی پس از کاشت موی طبیعی


 


سخن آخر


در این مقاله ما سعی کردیم به طور کامل در مورد کاشت مو صحبت کنیم. جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد کاشت مو می توانید  وارد وبسایت کلینیک نوین ایرانا شوید.

منبع خبر :