چگونه پارک دوبل کنیم: نکاتی برای سهولت در پارک خودرو

پارک دوبل به عنوان یکی از دشوارترین حرکت‌های رانندگی محسوب می‌شود. اگر قبلاً آزمون رانندگی خود را گذرانده‌اید، احتمالاً به یاد دارید که چقدر استرس داشتید که از شما درخواست پارک دوبل کردن شد و اگر هنوز آزمون رانندگی خود را نگذرانده‌اید، ارزش دارد روی روش انجام آن به‌طور موثر به عنوان یک تمرین کاربردی، تا در زمان بعدی که از شما خواسته شود، آماده باشید. پارک دوبل


شما آزمون رانندگی خود را با موفقیت پشت سر خواهید گذاشت اگر:



  • بیش از 3 خطای رانندگی کوچک نداشته باشید.

  • هیچ خطای جدی یا خطرناک نداشته باشید.

  • یک خطای کوچک می‌تواند مواردی مانند تغییر موقعیت خودرو پس از اتمام یا لمس آرام لبه معابر در هنگام پارک باشد.

  • یک خطای عمده می‌تواند تقریباً برخورد با فردی باشد که از پشت خودروی شما بیرون می‌آید، یا برخورد با خودرو فقط به خاطر داشته باشید همواره به اطراف نگاه کنید تا از وضعیت جاده اطمینان حاصل کنید.


کجا می‌توانم پارک دوبل را تمرین کنم؟


اگر با یکی از اعضای خانواده یا یک دوست تمرین می‌کنید، می‌توانید در یک جاده مسکونی وسیع که ترافیک زیادی ندارد امتحان کنید. بعد از آشنایی با مبانی، می‌توانید با رفتن به جاده‌هایی که ترافیک کمی بیشتر دارند و فاصله‌های کوچکتری بین خودروهای پارک شده وجود دارد، اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. همچنین می‌توانید در یک تپه کوچک یا شب هم تمرین کنید. از منطقه راحتی خارج شوید و به سرعت با پارک موازی آشنا شوید. اگر در نظر دارید به جاده بروید، ما شما را پشت فرمان می‌نشانیم. درس‌های رانندگی ما را رزرو کنید و مربی‌ای را خواهید داشت که آموزش خود را بر اساس نیاز شما سفارشی می‌دهد.


نکات آموزشی


پارک کردن همیشه کار آسانی نیست. گاهی اوقات جای پارک تنگ است، خیلی کوچک است یا به طور عجیبی قرار گرفته است. فراموش نکنید که موانع ممکن است پارک کردن کامل شما را متوقف کنند، مانند خودروهای دیگر، درختان، سبد خرید و صندوق پستی و سایر موارد. در هر یک از این موارد، ممکن است دچار مشکل شوید تا خودروی خود را در مکان مناسب قرار دهید. در همین حین، روش‌های مختلفی برای پارک کردن وجود دارد، از جمله پارک موازی ترسناک. برای مبتدیان رانندگی و همچنین افراد سالمند، پارک دوبل چالش‌برانگیز است. فقط فکر کردن به پارک موازی می‌تواند ترس راننده‌ای را ایجاد کند. اما اگر این مراحل ساده را برای پارک دوبل به درستی دنبال کنید، این فرآیند نباید اعصاب‌خردکن باشد. آموزش پارک دوبل


چگونه پارک دوبل کنیم


پارک دوبل را می‌توان بر اساس چند مرحله تجزیه کرد:


موقعیت دهی خودرو


با یافتن یک جای پارک که خودروی خود را در آن جا بتوانید جا بدهید، کنار خودروی پارک شده در جلوی فضای خالی پارک کنید. هنگامی که خودروی خود را در کنار خودروی دیگر قرار می‌دهید، مطمئن شوید که موتورخانه‌تان تقریباً موازی با آینه خودروی دیگر قرار دارد.


عقب بروید


قبل از شروع رانندگی به عقب، چراغ راهنما را روشن کنید تا سایران را در جریان قرار دهید که شما در حال پارک دوبل هستید. برای ترافیک آینده، آینه‌های خود را بررسی کنید و مطمئن شوید هیچ کس در نقاط کور خود نیست. سپس، وقتی ایمن است، عقب بروید.


فرمان را به سمت لبه معابر بچرخانید


هنگامی که عقب می‌روید و وارد فضای پارک می‌شوید، شروع به چرخش فرمان به سمت لبه معابر کنید. این کار را زمانی انجام دهید که مرکز خودروی شما با پشت بامپر خودروی جلویی هم‌خط شود. شما باید با زاویه 45 درجه به سمت لبه معابر نزدیک شوید.


فرمان را صاف کنید


هنگامی که آینه سمت راست خودروی شما با خودروی جلو هم‌خط می‌شود، شروع به چرخش فرمان به سمت مخالف برای صاف کردن آن کنید.


موقعیت خود را به طور لازم تنظیم کنید


برای مشاهده نیاز به تنظیم پارکینگ خود، اطراف خودروی خود را بررسی کنید. به جلو یا به عقب حرکت کنید تا مطمئن شوید که فاصله بین خودروی جلویی و خودروی پشتی برابر است. پس از انجام این کار، پارکینگ شما تمام می‌شود. مشکلات پارک: رانندگان در سال به طور میانگین 15 ساعت را برای جستجوی جای پارک صرف می‌کنند.


نکاتی برای پارک موازی بهتر


با یادگیری پارک موازی و تمرین مداوم، این فرآیند در طول زمان آسان‌تر می‌شود، به خصوص اگر تمرین کنید. همیشه این نکات را در ذهن داشته باشید هر زمان که تلاش می‌کنید برای پارک موازی:



  • همیشه آینه‌ها، دوربین‌های عقب‌نگر یا از روی شانه خود را بررسی کنید.

  • با انجام این کار، از ایمنی خود و ایمنی دیگران اطمینان حاصل می‌کنید. اگر یک سرنشین درون خودرو دارید، از او بخواهید که بیرون بیاید و شما را به فضای پارک هدایت کند. این ممکن است آسان‌تر باشد زیرا او می‌تواند به شما بگوید چقدر نزدیک به خودروهای دیگر و لبه معابر هستید.

  • پس از تصمیم‌گیری برای پارک موازی، چراغ راهنما را روشن کنید.

  • مشابه نکته بالا، روشن کردن چراغ راهنما به دیگران اجازه می‌دهد بدانند که شما در حال آماده شدن برای پارک هستید و اگر لازم باشد، به اطراف شما حرکت کنند.

  • اگر اشتباهی کردید، دوباره امتحان کنید.

  • اگر فضای پارک را بیش از حد گذرانده‌اید یا در حالی که نزدیک لبه معابر هستید، می‌توانید دوباره تلاش کنید. پارک دوبل آسان‌ترین کار نیست، بنابراین به خودتان اجازه دهید که یکمی فرصت بیشتری به خودتان بدهید تا دوباره شروع کنید و زمانی که می‌توانید دوباره امتحان کنید.


سوالات متداول


آیا افسر در هنگام پارک دوبل کمکی ارائه می‌دهد؟


خیر انتظار می‌رود که شما آن را به تنهایی انجام دهید. بطور فنی، شما می‌توانید از او کمک بخواهید و ممکن است آن را ارائه دهد اما فقط اگر مسئله‌ای امنیتی وجود داشته باشد. و شما ممکن است با یک عیب مواجه شوید.


هنگامی که من در حال پارک موازی هستم، افسر چه چیزی باید ببیند؟


افسر باید ببیند که شما قادر به: عقب راندن و وارد کردن خودرو در فضایی با حدود دو طول خودرو هستید. نشان دهید که از ترافیک اطراف خود آگاه هستید و قادر به دیدن آنچه در اطراف شما در حین انجام حرکت اتفاق می‌افتد هستید. خودروی خود را به صورت ایمن، بدون مشکل و با نشان دادن کنترل بر خودتان، پارک کنید. به صورت مناسب و موازی با لبه معابر متوقف شوید.


آیا در صورت ناموفقیت در تمرین پارک موازی، در آزمون عملی رانندگی ناکام می‌شوم؟


در صورت بروز یک خطای جدی، بله. اگر فقط یک خطای ساده ایجاد کنید، نباید مشکلی پیش آید.


منابع: wikipedia.org و azinblog.ir و wikihow

منبع خبر :