نقش شبکه‌های اجتماعی در جذب افراد بااستعداد برای سازمان‌ها

نقش شبکه‌های اجتماعی در جذب افراد بااستعداد برای سازمان‌ها

امروزه “با چه کسی کار کردن” خیلی مهم‌تر از “برای چه کسی کار کردن” است، دنیای دیجیتال امروزی و شبکه‌های اجتماعی باعث شده است که افراد قبل از شروع کار نسبت به محل کار خود دید بیشتری پیدا کنند.

سازمان‌های موفق همیشه به دنبال جذب افراد بااستعداد هستند، سازمان‌ها پی برده‌اند که در عصر حاضر باید رویکرد جدید و متفاوتی اتخاذ کنند تا به موفقیت‌های بیشتر در عرصه‌های بین‌المللی برسند.

یکی از رویکردهای مهم امروزی هم‌تراز کردن منابع انسانی با دیجیتال مارکتینگ آن سازمان است. سازمان‌ها دریافته‌اند که برای جذب کردن افراد باقابلیت نیاز دارند تا با آن‌ها از طریق شبکه‌های اجتماعی رابطه‌های صمیمانه‌تری برقرار کنند و آن‌ها را تشویق به همکاری با خود بکنند. با هم‌تراز کردن منابع انسانی و روش‌ها و اهداف بازاریابی می‌توانید کاری کنید که کارکنان در موقعیت‌ها و سمت‌های استراتژیک در سازمان قرار بگیرند تا راحت‌تر به اهداف شخصی خود و اهداف سازمانی برسند.

همچنین جذب افراد بااستعداد و کارآمد باعث می¬شود یک سازمان یا شرکت علاوه بر اینکه به اهداف خود برسد تبدیل به یک برند معتبر در زمینه کسب‌وکار خود شود.

شبکه¬های اجتماعی و دیجیتال مارکتینگ از رکن‌های اساسی یک شرکت برای برند سازی است تا بتوانند از این طریق، هم افراد مدنظر خود برای جذب را تحت تاثیر بگذارند و هم بتوانند از این طریق بازاریابی دیجیتال داشته باشند. به همین دلیل برند‌سازی برای سازمان‌ها نقش حیاتی را ایفا می‌کند زیرا امروزه مشتریان بدون تحقیقات اولیه در مورد برند اقدام به خرید‌های بزرگ نمی‌کنند.

در این بلاگ، هدف آشنایی با چگونگی کمک‌رسانی شبکه‌های اجتماعی برای جذب افراد بااستعداد و کارآمد در سازمان‌ها است. در حقیقت وب‌سایت یک سازمان مهم‌ترین منبع برای افراد جهت آگاهی از فعالیت‌های آن شرکت است. همچنین در کنار وب‌سایت خیلی از افراد برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محیط کار و شرایط شرکت ازجمله افراد، فرهنگ‌سازمانی غالب و … به شبکه¬های اجتماعی آن سازمان مراجعه می¬کنند.

اگر سازمان شما تاکنون (سال 2017) دارای شبکه‌های اجتماعی قوی نبوده است، شما نه‌تنها شانس خود را برای همکاری با افراد کارآمد ازدست‌داده‌اید بلکه کلا درخطر محو شدن از دید این افراد قرار دارید.

برای اینکه بتوانید افراد موردنظر خود را جذب کنید باید شرایط جذاب و تاثیرگذار فراهم کنید که در ادامه 4 مورد از عواملی که به این امر کمک می‌‌کنند را مطرح خواهیم کرد:

۱- نشان دادن فرهنگ‌سازمانی خود از طریق شبکه‌های اجتماعی

هر یک از شبکه‌های اجتماعی برای اهدافی ساخته‌شده‌اند که درک کردن نوع فعالیت هرکدام از آن‌ها می‌تواند باعث استفاده مناسب سازمان از آن‌ها، اطلاع‌رسانی از فعالیت¬های سازمان به مخاطبانش و تحت تاثیر قرار دادن افراد مدنظر سازمان شود.

۲- حمایت کردن از کارکنان سازمانی

به اشتراک گذاشتن ایده‌های خلاقانه کارکنان در فیس‌بوک، لینکدین، توییتر، اینستاگرام یا شبکه‌های اجتماعی مرتبط دیگر که علاوه بر سودمندی برای سازمان، باعث می‌شود کارکنان احساس کنند که جزئی از سازمان هستند و حمایت می¬شوند.

۳- ارتباط مستقیم با کارکنان به‌طور ویژه در فضای مجازی

با این روش می‌توانید با افرادی که احساس می¬کنید برای سازمان شما مفید خواهند بود راحت‌تر ارتباط برقرار کنید، به‌طور ویژه فعالیت‌های آن‌ها را در دنیای دیجیتال دنبال و ارتباط دوطرفه ایجاد کنید که این موارد باعث افزایش حس صمیمیت و اطمینان می‌شود.

۴- شبکه ارتباطی بدون مرز

ارتباط برقرار کردن، رکن اصلی شبکه¬های اجتماعی و دیجیتال مارکتینگ است. باید از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به‌طور گسترده برای افزایش ارتباطات با افراد باقابلیت و کارآمد استفاده کرد.

شرکت تبلیغاتی دیجیتال سی‌سرو، با بهره‌گیری از به‌روزترین ابزارها و روش‌های بازاریابی دیجیتال در کسب‌و‌کار می‌تواند استراتژی تبلیغاتی و بازاریابی بهتری را برای شما در نظر بگیرد تا کسب‌و‌کار شما توان بالایی برای رقابت در دنیای مارکتینگ را داشته باشد.

منبع : سی سرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *